Ja, zo ben je mega druk aan het bloggen over je toffe stad en zo ben je hem alweer volledig vergeten door alle drukte. Totdat ik de vacature voor centrummanager voorbij zag komen! Interesse? Nee, niet aan mij besteed. Maar Oo wat een toffe job en wat verdient de stad dit!
Om die reden een blog gericht aan de toekomstige centrummanager met mijn wensen voor de stad. Als je het leest, je mag mij altijd bellen 😉
Beste centrummanager,
Allereerst gefeliciteerd met je toffe baan! Ik hoop dat je er met een hoop passie en enthousiasme aan begint.
Waarom deze brief? Ik heb gewerkt als online city marketeer voor de stad Utrecht en keek toen naar mijn eigen stadje. In dit stadje, waar ik al vanaf mijn vierde jaar woon, zag ik ineens de potentie. Ik ben IJsselstein gaan (her)ontdekken en het is gewoon een fantastisch levendige stad met mooie historische plekken en fantastische restaurants!
Aan jou de schone taak om de stad voor bewoners en toeristen bekender en aantrekkelijker te maken. En als je goed om je heen kijkt kom je er snel genoeg achter dat je dit niet alleen hoeft te doen. Er zijn een hoop toffe bloggers en facebookpagina’s die IJsselstein promoten, een hoop ondernemers die de krachten willen bundelen en zat ambassadeurs.
Mijn wensen voor de stad? Dat zijn onderstaande. Doe er mee wat je wilt/kunt:
- Wie klein is kan ook groot zijn. Mijn wens is dat wij de Valkenburg van Midden-Nederland worden. Ik schreef al eerder: City trip Utrecht? Neem ook even afslag IJsselstein. En dit geldt niet alleen voor de toerist die naar Utrecht komt, maar ook voor de Utrechter die de drukte wel eens wilt ontvluchten.
- Duidelijke propositie. Ga alle deuren langs voor geld. Geld om de stad in zijn geheel te promoten. De ondernemers en de gemeente zien het belang ik van jouw functie, laat ze ook het belang zien van een budget voor algehele stadspromotie. Af van de eilandjes en samen bouwen aan een duidelijke propositie en bekendheid.
- De stad aan het woord. Heb je die lijst gezien met taken die onder jouw verantwoordelijkheid vallen? Succes in 16 uur. Wees slim en bundel alle krachten. Bijvoorbeeld: Website, social media en nieuwsbrieven kun je gemakkelijk vullen met content aangeleverd door anderen. Wees de eindredacteur niet de schrijver. Dat scheelt tijd, maar het maakt de content ook authentiek.
- Daag mensen uit de stad te leren kennen. Ik denk in de vacature te lezen dat het voornamelijk om het winkelgebied in de stad gaat. Vandaar de term centrummanager. Ik zou het promotiestukje wat breder pakken, maar het centrum is het waar het bruist! Met leuke evenementen kun je mensen, van binnen en buiten de stad, uitdagen de stad te leren kennen. Zo vond ik de Instagram-walk en boottocht fantastisch en wat dacht je van carnaval; Wij zijn klein brabant!
Zo kan ik nog wel even door gaan, maar jij hebt zelf vast ook vele goede ideeën. Succes en veel plezier! Ik kijk uit naar de eerste vruchten die er geplukt kunnen worden.
Liefs,
Laura